En promoveringsstream er først og fremmest for at gøre opmærksom på jeres event eller dit brand.
YouTube er den mest brugte platform. Vi sender ofte direkte til jeres egen YouTube kanal, så i får opbygget en platform for jeres fans.
Platformen er gratis for jer, hvilket gør det interessant for de fleste sportsklubber, forbund og virksomheder.
Vi er ofte indover selve opsætningen og administrer live kanalerne. Vi hjælper også gerne med at oprette en YouTube konto for jer.
Der er ingen reklamer på en livestream fra YouTube, det er først efter en streaming og udsendelsen bliver til en video, der kommer reklamer.
Der kan opstå problemer med copyright musik, men normalt er det ikke et problem på selv live-streaming. Det er normalt først når det bliver til en video, hvor evt. uønsket musik skal fjernes.
YouTube platformen er godt besøgt og det er ofte her i finder dem som er mest interesseret i jeres event.
Ønsker i en god live-streaming i høj kvalitet og med mulighed for at afspille det på egen hjemmeside, så er YouTube en ganske fin løsning uden de store udgifter.
Facebook giver også mulighed for live-streaming fra professionelle liveredigeringssoftware.
Platformen er gratis for jer at benytte, som også gør det intressant for mange.
Ofte tænker man, det er her mine følger er, så det er nærliggende at sende på ens egen tidslinje. Man skal dog være opmærksom på at Facebook ikke "bare" sender jeres opslag ud til alle. Jeres følger skal ofte selv finde ind til opslaget.
Lige som på YouTube kan copyright musik give problemmer, Facebook vil ofte lukke kanalen. Har i planlagt musik i jeres udsendelse, kan jeg ikke anbefalde denne løsning.
Facebook har også et "sponsor livestream". Det kan dog kun laves ved en verificeret konto. Idéen er at man på opslaget kan se sponsorens konto navn samt streamingen også kører på sponsorens side.
Ønsker i at få en live udsendelse, med fokus på social aktivitet, kan Facebook være en mulighed for jer.
Twitter giver også mulighed for live-streaming.
Det kan måske være lidt mærkeligt, fordi det er en løbende mængde opslag, så din livestream "forsvinder" i mængden. Men det gør den faktisk ikke. Alle på Twitter bruger # og det skal du naturligvis også gøre på din livestream. Det kan derfor være en god idé at forsøge sig på Twitter og styrke dit brand eller fortælle om en kommende event.
Ønsker i en live-streaming med fokus på et event eller brand, til en precis # målgruppe, kan dette være løsningen for dig.
Mange platforme giver mulighed for RTMP streaming, så vi behøver ikke at få adgang til din konto. Vi skal kun bruge de adgangskoder din platform tildeler.